emmashemochhandarbete

Direktlänk till inlägg 16 april 2013

Gästbloggare Josephine

Av Emmas hem och handarbete Emmas - 16 april 2013 10:47

Jag har fått förmånen att vara gästbloggare här på Emma´s.

Jättekort om mig: Josephine, 38 år, ekonom, 4-barnsmamma och älskar att handarbeta.

Jag började som 12-åring att sticka, men för 17 år sedan blev virkning det som tog över.

En julafton för ett par år sedan så fick jag en bok av min man.

  "Virka amigurumi - små glädjespridare" av Mia Bengtsson


Den öppnade en helt ny värld för mig. Är du nybörjare så är detta ett riktigt bra tips. Den finns att köpa på nätet. Annars finns det oändligt mycket mönster på nätet, bara sök på "Amigurumi" så får du massvis med träffar.


Just nu så håller jag på med en bröllopspresent; ett överkast.

Hittade inget bra mönster så jag gjorde ett eget :)

    

Jag måste vara klar till 3:e augusti eftersom den ska ges bort då. Har gjort mer än hälften och det går fort bara jag tar mig tid att sitta och inte håller på med andra virkprojekt.

Garnet är ett Viking Sportsragg (självklart inhandlat på Emma´s) och jag använder 3,5mm nål.

Är någon intresserad av mönster så kan ni höra av er.

Näe, nu kallar "projektet" på mig. Vi ses!

//Josephine

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Nu är jag tillbaka här på bloggen denna vecka. Överkastet blev klart i tid och brudparet blev mycket nöjda, jag med. Jag blev så nöjd själv att jag måste virka mig ett eget, men nu får jag nog vänta ett år eller två så jag känner inspiration för ...


  I våras, när barnbarnet på 3 år skulle komma på besök, hadde jag virkat lite "lekmat", grönsaker, frukt, bakelser och smörgåsar. Tänkte köpa et leksakskök också, men fick en vision om at jag kunne göra nått med en träskiva och en virknål. (Hoppas ...

Om någon vill titta på allstrarne i "verkligheten" finns dom denna vecka i butiken. ...

Presentation


Hej!
I Denna blogg kan du läsa om vår butik, och olika Handarbeten.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards