emmashemochhandarbete

Direktlänk till inlägg 19 april 2013

Virkad sjal med kärleksknutar

Av Emmas hem och handarbete Emmas - 19 april 2013 07:44

Tog en paus från arbetet med överkastet och virkade en sjal till dottern.

Fick tag i ett "bubbligt" garn för 10kr nystanet och tänkte att det skulle bli perfekt att virka kärleksknutar med. Dottern blev jättenöjd :)


Skulle ha lagt in två bilder på hur den ser ut, men tyvärr lyckas jag inte vända bilderna så det blir rätt här på bloggen. men jag lägger in en annan bild på en likvärdig skapelse.

 


Mönstret på denna hittar ni här: http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=95&d_id=20&lang=se

Och garnet hittar ni hos Emma's.

Möjligheterna med kärleksknutar är oändliga och det går så fort att göra.


Lycka till :)


//Josephine





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Nu är jag tillbaka här på bloggen denna vecka. Överkastet blev klart i tid och brudparet blev mycket nöjda, jag med. Jag blev så nöjd själv att jag måste virka mig ett eget, men nu får jag nog vänta ett år eller två så jag känner inspiration för ...


  I våras, när barnbarnet på 3 år skulle komma på besök, hadde jag virkat lite "lekmat", grönsaker, frukt, bakelser och smörgåsar. Tänkte köpa et leksakskök också, men fick en vision om at jag kunne göra nått med en träskiva och en virknål. (Hoppas ...

Om någon vill titta på allstrarne i "verkligheten" finns dom denna vecka i butiken. ...

Presentation


Hej!
I Denna blogg kan du läsa om vår butik, och olika Handarbeten.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards