emmashemochhandarbete

Alla inlägg under maj 2013

  I våras, när barnbarnet på 3 år skulle komma på besök, hadde jag virkat lite "lekmat", grönsaker, frukt, bakelser och smörgåsar. Tänkte köpa et leksakskök också, men fick en vision om at jag kunne göra nått med en träskiva och en virknål. (Hoppas nu jag klarer lägga upp bilden!!) Men såhär blev det:

Om någon vill titta på allstrarne i "verkligheten" finns dom denna vecka i butiken.

Hej, Jag heter Karen...är glad att ha fått möjligheten att blogga för Emmas.

Jag är 58 år, fött i Danmark (ni får stå ut med mina stavfel) och har handarbetat i typ 52 år, stickat, broderat och virkat.

För 2 år sedan upptäckte jag Amigurumi. Ett lagom stort handarbete att sitta med, när man som jag har ont i axlarna.

I början virkade jag efter beskrivninger, men numera klarer jag att virka efter ett foto eller ritning, JÄTTEKUL!

Min dotter, systerdotter och deras barn, kompisar, bekanta är numera storförbrukare.

Jag har gjort många barnvagnophäng, skaldrar och sånt.




 

Visst är dom fina mina raggsockar!

Det är inte vilka raggsockar som helst utan mina husvagnsraggsockar.

Min svärmor har gjort ett par innan till mig med de har jag slitit ut.

Det är helt perfekt att ha ett par raggsockar ute i förtältet, de regninga dagarna, som faktiskt kan infinna sig även på sommaren

Min snälla svärmor har stickat dem till mig i Fuga. Fuga är i 50% ull 0ch 50% akryl så dessa lär hålla ett tag.

Blir du sugen på ett par du också?

Fråga din svärmor eller sticka ett par själv.

Mönstert finns på garnstudio.se och garnet, det har vi!  


/ Sara

 

Snart kan ni komma in och se den här söta klänningen live i affärer. Den är just nu under uppstickning. Och säkra källor säger att den blir så söt!

När jag är klar med filten ska jag ta tag i den här virkade klänningen.Även den är gjort i mandarin petit.

Mandarin Petit är ett 100% bomullsgarn som är mjukt och skönt att arbeta med. Det finns i många färger. Jag har både stickat och virkat i det och är nöjd. Resultatet blir alltid bra. Ett säkert kort med andra ord.......

.

Här på Emmas händer det grejor. Utanför håller kommunen på att bredda trottoaren. Det kommer att bli väldigt fint. Dessutom har de beslutat sig för att flytta tillbaka busshållplatsen så nu kommer ni nästan rakt in i affären direkt  


Själv håller jag på med ett babyfilt i garnet Victoria med dessa härliga färger

   

Ha nu en trevlig helg önskar alla vi på Emmas!

Presentation


Hej!
I Denna blogg kan du läsa om vår butik, och olika Handarbeten.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards